۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
5/5 - (1 امتیاز)

 امروز شاخص ترس و طمع بیت کوین روی سطح ۲۱ قرار گرفته است که نشان از وضعیت ترس شدید در بازار ارزهای دیجیتال است. عقیده برخی از سرمایه گذاران این است که دوره‌های ترس شدید را بهترین زمان برای خرید واحدهای جدید و ورود به بازار می‌دانند. دیروز بود که قیمت بیت کوین تا محدوده ۱۹٬۸۰۰ دلار پایین آمد. در ادامه تلاش‌ها برای بازیابی قیمت به بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار ناموفق بود؛ تا جایی که کندل امروز زیر سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار باز شده است.

روز جمعه نرخ بیکاری در آمریکا برای مرداد ماه اطلاع رسانی شد که نشان می‌دهد این شاخص از ۳.۵ درصد در ماه ژوییه به ۳.۷ درصد در ماه اوت افزایش یافته است. آمارهای جدید از بازار کار آمریکا به‌طور همزمان به بازار سهام آمریکا و ارزهای دیجیتال ضربه زد؛ در حالی که انتظار کارشناسان این بود که «کاهش نرخ بیکاری» در این کشور به ارزهای دیجیتال ضربه وارد کند.

همچنین بخوانید ؛ اخبار نگران کننده در رابطه با ادغام NFT متا

آمارهای بدست آمده نشان از این است که در طول مرداد ماه در بخش غیرکشاورزی آمریکا، ۳۱۵٬۰۰۰ شغل جدید ایجاد شده و این در حالیست که انتظار می‌رفت در طی این مدت ۳۵۰٬۰۰۰ شغل تازه در آمریکا ایجاد شود. رئیس بانک مرکزی آمریکا، قبلاً هشدار داده بود از آنجایی که فدرال رزرو با تشدید سیاست‌های پولی انقباضی در حال مقابله با تورم است، رشد اقتصادی در این کشور کند شده و نرخ بیکاری احتمالاً افزایش پیدا خواهد کرد.

پاول در ۴ شهریور نیز در جریان یک سخنرانی، به تداوم روند اجرای سیاست‌های پولی انقباضی در این کشور اشاره کرده بود. در همان روز بود که بیت کوین روند نزولی جدید خود را شروع کرد و قیمت به زیر ۲۱٬۰۰۰ دلار رسید.

قیمت بیت کوین

شاخص ترس‌وطمع ارزهای دیجیتال

شاخص ترس و طمع امروز در ناحیه ترس شدید قرار دارد و با وجود این، بعضی از سرمایه گذاران دوره های ترس شدید را بهترین زمان برای خرید واحدهای جدید و ورود به بازار می‌دانند.

بیت کوین به ۱۵هزار دلار سقوط می‌کند؟

مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه آلفاترای که مکس گوخمن نام دارد، بر این باور است که بهترشدن وضعیت بازار کار در آمریکا ممکن است باعث کاهش عمیق تر بیت کوین و سقوط قیمت تا ۱۵٬۰۰۰ دلار شود.

او پیش‌تر گفته بود اگر آمار مربوط به ماه اوت (مرداد) قوی‌تر از حد انتظار باشد، فدرال رزرو با پشتوانه بیشتری سیاست‌های پولی انقباضی خود را دنبال خواهد کرد و در نتیجه، احتمالاً قیمت بیت کوین بیش از پیش سقوط خواهد کرد؛ اتفاقی که برعکس آن درباره آمار بازار کار آمریکا رخ داد، اما باز هم شرایط طوری پیش رفت که قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

پیتر شیف که از منتقدان سرشناس بیت کوین است. هفته پیش در توییتر خود یک نظرسنجی برگزار کرده و از فالوورهایش پرسیده بود که آیا خریداران زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار بیت کوین زودتر خسته می‌شوند یا فروشندگان بالای ۲۰٬۰۰۰ دلار.

بیشتر پاسخ‌دهندگان اعتقاد داشتند خریداران زیر ۲۰٬۰۰۰ دلار زودتر ناامید خواهند شد و شیف هم از این نتیجه برای حمایت از دیدگاه نزولی خود نسبت به بیت کوین استفاده کرد. نکته قابل توجه این است که او ابتدای سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود که احتمالاً قیمت بیت کوین به زیر ۱۰٬۰۰۰ دلار خواهد رسید.