۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

در زمان نوشتن این مقاله، قیمت بیت کوین با حرکت سایدوی در روز گذشته و سود ۶ درصدی نسبت به هفته قبل ۲۰۵۰۰دلار است. سایر ارزهای دیجیتال به خصوص ۱۰ ارز برتر بر اساس حجم بازار، بر خلاف حرکت سایدوی بیت‌کوین، حرکات پر قدرت خوبی دارند که در این میان دوج کوین (DOGE) پیشتاز است و پس از آن اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) قرار دارند.

قیمت بیت کوین در کوتاه مدت، خطر افزایش نوسانات

قیمت بیت کوین تحت تاثیر شدید عوامل اقتصاد کلان مانند سیاستهای چین و امریکا است. فدرال رزرو امریکا در تلاش است تا با تشدید سیاست پولی خود، افزایش نرخ بهره و کاهش نقدینگی جهانی، تورم را کاهش دهد.

در نتیجه، بیت کوین و دارایی‌های پر ریسک برای سال ۲۰۲۲روند نزولی داشته‌اند. در ماه اکتبر، بیتکوین به دلیل افزایش عدم اطمینان اقتصادی، همبستگی بیشتری با دارایی‌های سنتی مانند طلا نشان داد.

طبق گزارش اخیر Arcane Research، این وضعیت احتمالاً ادامه خواهد داشت. این شرکت تحقیقاتی معتقد است که قیمت بیت کوین در میان مدت همچنان از همبستگی بالایی با عوامل اقتصاد کلان برخوردار خواهد بود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با فشار زیادی برای تغییر سیاست پولی خود از سوی عوامل داخلی و خارجی در ایالات متحده مواجه است. اگر پاول تسلیم شود، بیتکوین احتمالاً از این موضوع سود خواهد برد و حرکت صعودی خود را شروع خواهد داد.

با این حال، Arcane Research معتقد است که احتمال بیشتری وجود دارد که پاول در مسیر فعلی خود باقی بماند و بازارها را برای افزایش بیشتر نرخ بهره در فدرال رزرو آماده کند. فدرال رزرو قصد دارد تورم دلار آمریکا را بدون توجه به پیامدهای بازارهای جهانی کاهش دهد.

در جلسه فردای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، پاول ممکن است سرنخ‌های بیشتری در این مورد بیان کند. بازار انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره را دارد، اما هر نشانه‌ای مبنی بر عدول از این سیاست، می‌تواند باعث حرکت صعودی دیگری در بیت کوین شود.

همچنین دراینجا بخوانید؛ آیا افزایش ارزش اتریوم در برابر بیت کوین ادامه دارد؟

 

بازار بیت کوین مستعد فشار است

از این نظر، Arcane Research دو عامل را ثبت می‌کند که ممکن است به یک روند صعودی احتمالی کمک کند. اولین مورد، اهرم بالا در بازار ارزهای دیجیتال است. با افزایش روند صعودی قیمت بیت کوین، پوزیشن‌های فروش به انباشته شدن ادامه می‌دهند. اگر بازار مسیر طولانی را طی کند، این پوزیشن‌ها سوخت بیت کوین خواهند بود.

همچنین، نشست فردای FOMC احتمالا منجر به نوساناتی خواهد شد که ممکن است باعث شود این پوزیشن‌های فروش کاهش یابد. همانطور که Arcane Research اشاره کرده، نوسانات در طول این رویدادها از نظر تاریخی بالا است.

با این حال، همین امر برای بخش فروش این تجارت نیز صادق است. اگر بازار نسبت به انقباض بیشتر واکنش نشان دهد و انتظار داشته باشد که فدرال‌رزرو در این زمینه ضعیف عمل کند، این ارز دیجیتال ممکن است آسیب ببیند و به پایین‌ترین محدوده خود درحدود ۱۸۰۰۰ دلار بازگردد. Arcane Research اشاره کرد:

برای بازارهای متزلزل در اوایل نوامبر آماده شوید، زیرا تقویم رویدادها در نیمه اول ماه بسیار شلوغ است. فردا اولین مورد از این رویداد‌ها برگزار خواهد شد.

منبع: newsbtc