۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

بلاک ۶۶۶،۶۶۶ بیت کوین که حاوی دو عدد ۶۶۶ و ملقب به عدد وحش (Number of The ‌Beast) است، در حالی شب گذشته استخراج شد که آیه‌ای از انجیل را در خودش گنجانده بود. در این آیه اینگونه آمده است:«مغلوب بدی مشو، بلکه بدی را با کار نیکو مغلوب‌ ساز.»

در اواخر شب گذشته به وقت گرینویچ بود که بلاک ۶۶۶،۶۶۶ بیت کوین استخراج شد، درحالی که ارسال‌کننده این آیه از انجیل را در آن گنجانده بود:

مغلوب بدی مشو، بلکه بدی را با کار نیکو مغلوب‌ ساز.

نکته جالب توجه این است که به‌طور میانگین استخراج یک بلاک بیت کوین ۱۰ دقیقه طول می‌کشد، ولی به‌دلیل رقابت ماینرها و حساسیت این بلاک، استخراج این بلاک تنها فقط در ۳ دقیقه انجام شد.

این پیام در کد ویژه‌ای که موسوم به اسکریپت OP_RETURN است، قرار داده شده بود. این اسکریپت امکان گنجاندن هر پیامی به اندازه ۸۰ بایت را به کاربر می‌دهد. با توجه به این موضوع که پیام به همراه تایم‌استمپ به یک بخش از بلاک تبدیل خواهد شد، «Timestamping of Write Information» نامیده می‌شود.

برخی از ناظران بیان کرده‌اند که ارسال‌کننده این بلاک مبلغی را در حدود ۵۰ دلار آمریکا پرداخت کرده است تا مطمئن شود که این پیام در بلاک موردنظر او جای خواهد گرفت.

همچنین آنها به دیگر پیام‌های گنجانده شده در بلاک‌های دیگر هم اشاره کردند، مانند نمونه‌ای که حاوی این پیام بود: « the Garden of Eden3D is Alive. Eden3D.io.» (ترجمه: باغ عدن ۳D زنده است. Eden3D.io)

امّا این موارد تنها نمونه‌های پیام‌های مخفی در دنیای بزرگ ارزهای دیجیتالی نیستند.

اگر بخواهیم کمی به عقب‌تر برگردیم، در بلاک جنسیس (genesis block)، اولین بلاک شبکه بیت کوین، این پیام قابل مشاهده بود:

روزنامه تایمز در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه‌ی اهدای کمک مالی به بانک‌ها است.

که در آن به تیتر اول روزنامه تایمز در سوم ژانویه سال ۲۰۰۹ اشاره کرده بود و مشهورترین پیام پنهان شده در دنیای ارزهای دیجیتال است.

در ماه مارس سال گذشته میلادی نیز یک نفر پیامی را با استفاده از ۱۴۵ آدرسی که کریگ رایت (Craig Write) برنامه‌نویس مشهور استرالیایی مدعی مالکیت آنها بود، ارسال کرد. رایت این ادعا را داشت که ساتوشی ناکاموتو است و این آدرس‌ها متعلق به وی می‌باشد.

این پیام رایت را «دروغگو و کلاهبردار» توصیف می‌کرد و در پایان آن  اینگونه نوشته شده بود:

ما همه ساتوشی هستیم.

بنابر گزارش‌ها، اولین بلاکِ پس از هاوینگ در ماه مه سال گذشته هم حاوی پیامی مشابه با پیام جای‌گرفته در بلاک پیدایش بود:

با تزریق ۲.۳ تریلیون دلار، طرح بانک مرکزی آمریکا از بسته کمک مالی سال ۲۰۰۸ هم تجاوز می‌کند.

به عنوان نمونه دیگری، پیامی در اواخر سال ۲۰۲۰ استخر اسلاش پول (Slush Pool) در بلاک شماره ۶۵۹, ۶۷۸ جای داد و حاوی این تیتر از خبرگزاری رویترز بود:

دلار با امید محرک اقتصادی ایالات متحده سقوط کرد؛ بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید.

منبع: “cryptonews