۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

در حال حاضر بیت کوین در محدوده قیمتی ۲۸۰۰۰ دلار معامله می‌شود و پس از یک حرکت صعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، نسبتاً بدون نوسان و در حال تثبیت قیمت خود بوده است. اکنون نه تنها یک سه ماهه جدید آغاز شده است، بلکه براساس داده‌ها، جفت ارز BTC/USD وارد صعودی‌ترین ماه تاریخی خود شده است.

عملکرد قیمت بیت کوین

بر اساس تجزیه و تحلیل فصلی و بررسی داده‌های قیمت، BTC/USD معمولاً در ماه آوریل صعودی‌تر از هر ماه دیگری در سال بوده است. دلیل وقوع این پدیده هنوز مشخص نیست، اما اگر این روند صعودی ادامه پیدا کند، بیت کوین می‌تواند رشد قیمتی بالایی را تجربه کند.

جدول زیر عملکرد ماه آوریل هر سال را نشان می‌دهد. این داده‌ها از سال ۲۰۱۱ شروع می‌شود که در آوریل آن سال شاهد رشد بیش از حدود ۳۴۳ درصدی این ارز دیجیتال بودیم.

جدول فوق نشان دهنده بازدهی کل در ماه آوریل به میزان ۵۳۷.۹۴٪ یا به طور میانگین ماهانه ۴۴.۸۳٪ در طول این سال‌ها می باشد. این میانگین ماهانه، شامل دیتاهای بازار نزولی، مانند ریزش ۱۷ درصدی در سال ۲۰۲۲ نیز می‌شود.

همچنین دراینجا بخوانید؛ ریزش دوباره قیمت بیت کوین پس از نرسیدن به سی هزار دلار

در علم اقتصاد، عملکرد دارایی‌ها اغلب با زمان بندی خاصی تکرار می‌شود. به عنوان مثال، پدیده‌ای به نام اثر ژانویه وجود دارد که طی آن، ارزش سهام و آلت کوین ها، افزایش زیادی را تجربه می‌کنند.

همچنین با بررسی از نظر تاریخی بیت کوین در ماه نوامبر یا دسامبر سقف جدید را دیده است، پس چرا حرکت های صعودی عمده در ماه آوریل اتفاق نیفتد؟ عملکرد گذشته تضمینی برای نتایج آینده نمی باشد، اما طبق قوانین تحلیل تکنیکال تاریخ اغلب تکرار می‌شود.

تجزیه و تحلیل BTC/USD: افزایش ۴۴ درصدی قیمت

رشد ۴۴ درصدی قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال را برای اولین بار از آوریل سال ۲۰۲۲ ، به بالای قیمت ۴۰۰۰۰ دلار خواهد رساند. در آن ماه بازار کریپتوکارنسی ۱۷ درصد سقوط کرد و سطح حمایت را شکست.

شکست حمایت منجر به سقوط چشمگیر بیشتر، به میزان ۴۶ درصد در دو ماه آینده شد. BTC/USD از آوریل ۲۰۲۲ تا کف فعلی در ماه نوامبر ۵۸ درصد ریزش یافت.

از نوامبر، بیت کوین نزدیک به ۸۰ درصد افزایش یافته است و ۴۴ درصد دیگر به این معنی است که ارزش بیت کوین از کف ماه نوامبر تا پایان این ماه دو برابر شده است.

آیا ماه آوریل بازار را با داده‌های صعودی خود فریب خواهد داد؟ یا اینکه تکرار تاریخ آنقدر اعتبار خواهد داشت که منجر به یک رالی عظیم شود؟

منبع: newsbtc