۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

درچند سال‌ گذشته دغدغه‌ی کسب‌وکارهای بلاکچینی و کاربران کریپتو در ایران گرفتن اینماد بود. گفتنی است که باتوجه به مصوبات شوارای عالی پول و اعتبار، کسب‌وکارهایی که دارای اینماد نیستند نمی توانند از شبکه بانک مرکزی استفاده کنند.

bccholding گزارش کرد که بعد از مدتی بحث و بررسی کردن درباره بخشیدن اینماد به پلتفرم‌های تبادل ارزدیجیتال، اردیبهشت امسال خبری منتشر شد که با اعتماد به خود تنظیم‌گری کاربران ایرانی فضای کریپتو با بخشیدن نوعی از اینماد به پلتفرم‌های تبادل رمزارز ایرانی که بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت هستند، موافقت شد.

این اتفاق با وجود همه نگرش هایی که درمرکز آن قرار دارد، نقطه عطفی در شناختن حوزه رمزارز در ایران است. بلکه اول در تنظیم‌گری ناحیه کریپتو گروه های قسمت خصوصی مانند انجمن فین‌تک، انجمن بلاکچین و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای شرکت کردند و بعد دست کم گروهی از کسب‌وکارهای حوزه رمزارز به این امکان دسترسی پیدا کردند که براساس فعالیت اصلی خود با نظام بانکی سرو کار داشته باشند.

اما هنوز بحث‌ درباره این موضوع همچنین پابرجاست و مدیر انجمن بلاکچین عباس آشتیانی، در جلسه انجمن روز ۲۱ خرداد بیان کرد:

در ابتدا سه تا از گروه های انجمن فین‌تک، انجمن بلاکچین و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، باید به یک مکانیزم اجماع برای انجام خود تنظیم‌گری برسند.

مکانیزم اجماع، به فرآیندی گفته می شود که برای رسیدن به یک تصمیم واحد درباره مقدارداده واحد یا حالت شبکه تعیین شده در میان فرآیند‌های ارائه شده، مانند ارزهای دیجیتال استفاده می شوند. به عبارتی، کاربران یک مجموعه از مکانیزم اجماع برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند.

همچنین در این مطلب بخوانید که: تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم ؛ قیمت اتریوم بازیابی می‌شود؟

آشتیانی همچنان تاکید داشت که در روش خود تنظیم‌گری در قدم اول کسب‌و‌کارها باید در یکی از این گروه های عضو باشند. او افزود که گرفتن معرفی‌نامه برای دریافت اینماد ۴الزام دارد:

  • گواهی عدم سوءپیشینه کادر مدیریت شرکت
  • اجرای قوانین اصلی کسب‌وکارهای فضای مجازی
  • بستن قرارداد برای تایید در تست استاندارد افتا درراستای امنیت نرم‌افزار کسب‌وکار مربوط به آن
  • دارای احراز هویت برای کسب‌وکار

۴ شرط صادر کردن اینماد برای کاربران رمزارزی است  که هم اکنون کسب‌وکارها باید برای فعالیت و دریافت اینماد آنها را رعایت کنند. مرحله های دریافت معرفی‌نامه انجمن بلاکچین و اینماد با عضو شدن در انجمن و ارائه مدارک مشخص شده و رعایت ۴ شرط صدور اینماد برای کاربران رمزارزی انجام می‌شود.