۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

قیمت بیت کوین پس از ثبت عملکرد خارق‌العاده خود در روزهای اخیر، روز گذشته با اصلاح گسترده‌ای همراه شد و تا محدوده ۳۴,۵۰۰ دلار پایین آمد.

بیت کوین که در هفته گذشته توانسته بود تا مرز ۴۲,۰۰۰ نیز اوج بگیرد، با آغاز هفته جدید [میلادی] اصلاح گسترده‌ای را تجربه کرد. در این اصلاح چند ساعته، قیمت بیت کوین از محدوده ۴۰,۰۰۰ دلاری تا کف قیمت ۳۴,0۰۰ دلاری سقوط کرد. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۳۵,۲۰۰ دلاری در حال معامله است.

نمودار قیمت بیت کوین

نکته ای که جالب توجه است اختلاف زیاد قیمت بیت کوین در صرافی‌های آنی و پلتفرم‌های قراردادهای آتی می‌باشد. به نظر می‌رسد که افزایش فشار فروش از طرف معامله‌گران در صرافی‌های آنی یکی از عوامل مهم و اصلی در این کاهش قیمت باشد. از طرف دیگر، این واگرایی سبب شده است تا معامله‌گران آتی نسبت به بازگشت قیمت امیدوار باشند.

میزان مبلغی که از طرف موقعیت‌های خرید (لانگ) به موقعیت‌های فروش (شورت) پرداخت می‌شود (Funding Rate)، نشان دهنده این امر است که قیمت بیت کوین در پلتفرم‌های آتی همسو با قیمت صرافی‌های آنی است.

بسیاری از معامله‌گران و کارشناسان بازار اعتقاد دارند که هیجانات بسیار زیادی پیرامون این نوسانات وجود دارد. یکی از همین معامله‌گران عنوان کرده است که قیمت فعلی بیت کوین، درست همان قیمتی است که ۴ ، ۵ روز پیش در آن محدوده قرار داشت.

برخی دیگر نیز عنوان می‌کنند نوسانات فعلی، نشانه‌ای از تثبیت فشار خرید در بخش‌های پایینی کانال قیمتی فعلی است. آنها بر این باورند که این فشار خرید، قیمت را حفظ خواهد کرد. دون آلت (DonAlt)، تحلیل‌گر مطرح توییتری، در توییت خود با طعنه اینگونه نوشت:

بیت کوین تقریباً ۲۰ درصد «سقوط» کرد و به قیمتی رسید که از ۴ روز پیش تا به حال دیده نشده بود.

این اتفاق بسیار عجیب بود، به‌طوری که همه ما چشممان را روی واقعیت بسته‌ایم.

منبع: “newsbtc