۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

خریداران بیت کوین در حال تلاش برای شکست مقاومت مینور محدوده ۱۶۶۵۰ الی ۱۶۶۸۰ دلار هستند. این مقاومت اگر شکسته شود، می توانیم انتظار صعودی شدن روند را حداقل در تایم فریم یک ساعته داشته باشیم. اهدافی هم که می توانیم برای بیت کوین در نظر بگیریم، در محدوده های ۱۷۰۰۰ و ۱۷۳۰۰ دلار خواهند بود. برای شکست کامل این مقاومت نیاز است که قیمت بالای سطح ۱۶۷۴۰ دلار برگردد.

بازه زمانی ۴ ساعته

تحلیل بیت کوین BTC بازه زمانی ۴ ساعته

همانطور که در نمودار بالا مشاهده میکنید بیت کوین در یک روند بلند مدت نزولی قرار دارد و در کوتاه مدت به صورت سایدوی بین دو محدوده حمایت و مقاومت مهم نوسان میکند؛ در ادامه احتمال ریزش قیمت بیشتر میباشد.

تحلیل دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین bitcoin dominance معیاری که نشان می‌دهد چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است. تحلیل دامیننس بیت کوین در تشخیص روند به معامله گران تکنیکال کمک می‌کند. از این رو بررسی نمودار دامیننس بیت کوین یکی از ابزاری‌های تحلیلگران تکنیکال هنگام خرید بیت کوین است.

دامیننس بیت کوین مجددا از مقاومت محدوده ۴۲.۲۰ درصد عبور کرده است. اما هنوز شکست آن تایید شده نیست. ولی در حالت کلی همانطور که قبلا بررسی شد، با توجه به اینکه روند قبلی صعودی بوده است، احتمال ادامه حرکت صعودی بعد از شکست کامل مقاومت بیشتر است.

همچنین دراینجا بخوانید؛ نظر تحلیل‌گران برتر در مورد آینده قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چیست؟

تحلیل شاخص کل بازار (TOTAL)

به دلیل سلطه بیت‌کوین بر کل بازار ارزهای رمزنگاری شده، شکل و جهت کل ارزش بازار از بیت‌کوین پیروی می‌کند. زیرا بیت‌کوین، بزرگ‌ترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است. البته اکثر مردم جهان اطلاعات کمی در مورد وسعت بازار کریپتو دارند و از بازار ارزهای دیجیتال فقط بیت‌کوین را می‌شناسند. یکی از ملاک‌های تحلیل و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی، شاخص‌ها هستند.

شاخص توتال مجددا به سقف قبلی در محدوده ۷۶۰ میلیارد دلار برخورد کرده، ولی بعد از یک واکنش منفی باز هم تلاش برای حفظ سقف قبلی و حتی شکست آن صورت گرفته است. اگر این مقاومت شکسته شود، مانند نمودار بیت کوین می توانیم انتظار صعودی شدن روند را حداقل در تایم ۱ ساعته داشته باشیم. در اینصورت اهداف بالاتر در محدوده های ۷۶۶ الی ۷۷۰ میلیارد دلار می باشد. هدف دوم نیز می تواند در محدوده ۷۷۵ میلیارد دلار در نظر گرفته شود.