۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis) علمی برای پیش‌بینی رفتار نمودارها در آینده با استفاده از اطلاعات گذشته یک سهم (نماد) یا صنعت است. در واقع تحلیل تکنیکال با تمرکز بر داده‌ها و نمودارهای یک بازار، الگوها و روند‌های قیمتی آن را شناسایی می‌کند تا به کمک این اطلاعات به پیش‌بینی قابل اطمینانی از آینده بازار مورد نظر دست یابد. این روش، یکی از متداول‌ترین روش‌های تحلیلی در بازارهای مالی است که در بورس اوراق بهادار، بورس کالا و… کاربرد دارد. در این مقاله تیم تحلیلگر BccHolding تحلیل جامعی از نمودار بیت کوین و همچنین شاخصهای دامیننس و شاخص کل بازار (TOTAL) آن را ارائه میکنیم.

بیت کوین در روند رنج خود باقی ماند، و با تلاش روز قبل خریداران، مجددا مقاومت های داینامیک و استاتیک خود را شکسته است. اکنون قیمت بیت کوین در سقف کانال رنج قرار دارد، و در صورتی که کندل صعودی قوی بالای این سقف بسته شود، و ادامه حرکت صعودی را تایید کند، می توانیم انتظار رشد بیشتر قیمت بیت کوین را داشته باشیم. اهداف بالاتر بیت کوین در محدوده های ۲۴ و ۲۵ هزار دلار در نظر گرفته شده است.

بازه زمانی ۴ ساعته

تحلیل بیت کوین BTC/Tether امروز ۴ بهمن بازه زمانی ۴ ساعته

همچنین دراینجا بخوانید؛ انواع بازار ارز های دیجیتال ‌کدام‌اند؟

 

تحلیل دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین شاخصی است که نشان می‌دهد چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است. به عنوان مثال اگر میزان سلطه بیت کوین ۴۰ درصد باشد، یعنی ۴۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است.

Bitcoin Dominance می‌تواند به شما در درک روند حرکت سایر آلت کوین‌ها کمک کند. به عنوان مثال زمانی که سلطه بیت کوین در بازار افزایشی است، سایر آلت کوین‌ها روند نزولی در پیش می‌گیرند و ارزش خود را در برابر بیت کوین از دست می‌دهند و درصورتی که میزان شاخص دامیننس بیت کوین نزولی باشد، آلت کوین‌ها ارزش بیشتری در برابر بیت کوین پیدا می‌کنند. این شاخص برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به خصوص آلت کوین‌ها، یکی از حیاتی‌ترین فاکتورها است.

دامیننس بیت کوین بعد از اینکه تا محدوده ۴۴ درصد اصلاح داشت، مجددا می تواند به دلیل موج قوی صعودی قبلی افزایش داشته باشد، و مقاومت محدوده ۴۴.۵ درصد را تست کند. این شاخص در صورتی که بیت کوین هم از مقاومت خود عبور کند، می تواند تا ۴۵ درصد هم افزایش داشته باشد. یک خط روند صعودی به عنوان حمایت داینامیک برای این شاخص در نظر گرفته شده است، و تا زمانی که شکسته نشود، می تواند به رشد شاخص کمک کند.

تحلیل شاخص کل بازار (TOTAL)

نمودار شاخص توتال ارزش کلی بازار را شامل بیت‌کوین و دیگر آلت کوین‌ها نشان می‌دهد. این شاخص به تحلیل‌گران تکنیکال کمک می‌کند تا با توجه به بررسی تحلیل چارت‌ها و با توجه به حرکت بازار، نسبت به پیش بینی روند بازار در آینده اقدام کنند.

شاخص توتال دقیقا در سقف قبلی قرار دارد، و در صورتی که از مقاومت محدوده ۱.۰۰۸ الی ۱.۰۱ تریلیون دلار عبور کند، می تواند تا اهداف بالاتری که برای آن تعیین شده بود حرکت داشته باشد. حمایت خط روند شاخص هنور واکنش مثبت نشان می دهد، و شکسته نشده است.