۰۹۲۰۹۶۴۰۷۴۴ info@bcc-holding.com
Rate this post

در روز قبل حرکت قوی صعودی در بازار ایجاد شد، و قیمت بیت کوین با شکست کامل یک مقاومت مینور که در محدوده ۱۶۹۵۰ دلار در نظر گرفته بودیم، این پامپ صعودی را انجام داد. تحلیل تکنیکال بیان میکند که کانال صعودی بیت کوین هنوز پا برجا است، و قیمت بعد از برخورد به سقف کانال واکنش منفی ایجاد کرده است. زیر این محدوده احتمال سیو سود برخی از خریداران کوتاه مدت و ورود قیمت به موج اصلاحی وجود دارد. دو مقاومت بسیار مهم که انتظار برخورد قیمت به این سطوح را داشتیم، در محدوده ۱۷۱۱۵ الی ۱۷۳۳۰ دلار در نظر گرفته شده است، و یکی مربوط به بازه زمانی هفتگی است، و قدرت نسبتا بالاتری دارد.

برای کوتاه مدت روند بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته صعودی است، و تا زمانی که نشانه های قطعی برگشت دیده نشود، حرکت صعودی می تواند ادامه دار باشد. اولین حمایت کوتاه مدت بیت کوین در محدوده ۱۷۱۰۰ دلاری و دومین حمایت در محدوده ۱۷۰۰۰ الی ۱۶۸۷۰ دلار می باشد. که احتمال شکست این محدوده پایین است. ولی در صورتی که برگشت نزولی قوی نداشته باشیم، احتمال اینکه حمایت ها قدرت کافی برای ایجاد یک موج صعودی دیگر ایجاد کنند، وجود دارد.

بازه زمانی ۴ ساعته

همانطور که در نمودار چهارساعته مشخص شده است؛ احتمال واکنش نشان دادن به مقاومت محدوده ۱۷۰۰۰ الی ۱۶۸۷۰ دلاری و ریزش از این مقاومت محتمل هست.

همچنین دراینجا بخوانید؛ آیا صنعت ارز دیجیتال با مشکل تأمین سرمایه مواجه خواهد شد؟

 

تحلیل دامیننس بیت کوین

دامیننس بیت کوین شاخصی است که نشان می‌دهد چه مقدار از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال از بیت کوین تشکیل شده است. به عنوان مثال اگر میزان سلطه بیت کوین ۴۰ درصد باشد، یعنی ۴۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت کوین است. Bitcoin Dominance می‌تواند به شما در درک روند حرکت سایر آلت کوین‌ها کمک کند.

دامیننس بیت کوین در روز قبل ریزش شدیدی داشت، و این شاخص با کندل های قوی نزولی به محدوده حدودا ۴۱ درصد رسیده است. این حمایت که در گذشته با واکنش همراه بوده، باز هم می تواند واکنش داشته باشد. بنابراین انتظار یک توقف در این سطح وجود دارد.

تحلیل شاخص کل بازار (TOTAL)

نمودار شاخص توتال ارزش کلی بازار را شامل بیت‌کوین و دیگر آلت کوین‌ها نشان می‌دهد. شاخص توتال بیان کننده کل حجم نقدینگی در بازار ارز دیجیتال است. این شاخص مجموع ارزش تمام کوین‌ها و توکن‌ها در بازار  را یک‌جا در یک شاخص بیان می‌کند. با تحلیل شاخص توتال به کل وضعیت بازار کریپتوکارنسی اشراف پیدا خواهید کرد که بازار در چه وضعیت کلی قرار دارد.

تحلیل شاخص TOTAL معمولا در تایم فریم‌های بالا یعنی در هفتگی،روزانه و تایم فریم ۴ ساعت و ۱ ساعت صورت می‌گیرد. این به این معنی نیست که این شاخص در تایم پایین‌تر قابل تحلیل نیست، اما برای پیدا کردن روند کلی بازار به سراغ تحلیل شاخص توتال می‌رویم.

شاخص کل بازار با ایجاد فشار خرید قوی به محدوده مقاومت ۸۰۰ میلیارد دلار برخورد کرد، و حتی این سطح را شکست. سقف کانال صعودی کوتاه مدت نیز شکسته شده، که می تواند این حرکت قوی ادامه داشته باشد. در صورتی که کندل روزانه شاخص به همین صورت بسته شود، احتمال تایید شکست وجود دارد. خط کف کانال تا زمانی که حفظ شود، اهداف بالاتر را برای شاخص می توانیم در نظر بگیریم. هدف بعدی در محدوده ۸۳۰میلیارد دلار خواهد بود.